Zoals je weet zijn onze medewerkers op kantoor op doordeweekse dagen zowel telefonisch als via email goed bereikbaar. In mei zijn er echter ook een aantal feestdagen, wanneer ons kantoor telefonisch niet bereikbaar zal zijn.
Het is heeeeet...
De zomer is nu écht gearriveerd en brengt (heel) warm weer mee. Hoe herken je hitteklachten? En wat kun je eraan doen?
Vooral ouderen zijn erg kwetsbaar met deze hoge temperaturen. Het risico van uitdroging ligt bij hun altijd op de loer.
Voor jou als zorgverlener is het daarom niet alleen belangrijk om je cliënten goed in de gaten te houden, maar ook hun goed te instrueren. Wijs ze op de signalen van hitteklachten en geef advies wat ze dan kunnen/ moeten doen. Zo zorg je ervoor, dat mensen weten wat ze moeten doen bij klachten, en help je ze de hete dagen goed door te komen.
Het RIVM heeft hiervoor een handig factsheet gepubliceerd, die je ook makkelijk kunt uitprinten om het vervolgens aan je cliënten mee te geven.