Ga naar content
Terug

Het is heeeeet...

De zomer is nu écht gearriveerd en brengt (heel) warm weer mee. Hoe herken je hitteklachten? En wat kun je eraan doen?
 

Vooral ouderen zijn erg kwetsbaar met deze hoge temperaturen. Het risico van uitdroging ligt bij hun altijd op de loer. 
Voor jou als zorgverlener is het daarom niet alleen belangrijk om je cliënten goed in de gaten te houden, maar ook hun goed te instrueren. Wijs ze op de signalen van hitteklachten en geef advies wat ze dan kunnen/ moeten doen. Zo zorg je ervoor, dat mensen weten wat ze moeten doen bij klachten, en help je ze de hete dagen goed door te komen.


Het RIVM heeft hiervoor een handig factsheet gepubliceerd, die je ook makkelijk kunt uitprinten om het vervolgens aan je cliënten mee te geven. 


Meer nieuws

Ja, een klacht!

Onze klachtenfunctionaris geeft een korte indruk wat een klacht voor jou als zorgverlener kan betekenen en hoe je zo'n situatie toch kunt gebruiken om te groeien en beter te worden.

Er is er een jarig...

Hét platform voor de zelfstandige ondernemer in Den Haag bestaat inmiddels als 20 jaar. Sinds het bestaan van De ZorgProfessional werken wij graag met PZO samen.

Vooruit met technologie in de thuiszorg

Nog dit jaar krijgen onze leden 3 nuttige opties bij hun gereedschap, om toe te passen bij cliënten in de wijk. Zo helpen wij elkaar en ieder lid om in te spelen op de stijgende zorgvraag en cliënten om maximale regie over hun eigen leven te houden.