Ga naar content

Perspectief naar 2025

Nadat 2024 in het teken heeft gestaan van heroriënteren op budgetafspraken, doelmatigheids-eisen, en taakverdeling binnen het bedrijfsbureau en bestuur kan in 2025 vol worden ingezet op verankeren en van daaruit weer bouwen en groeien als coöperatie.

Met als doel hierbij onze leden te ondersteunen om hoogstaande kwaliteit en verantwoord ondernemerschap te ontwikkelen en het onderling vertrouwen te genereren bij alle strategische partners in de zorgketen.

Cliënten

  • We gaan samen met de cliëntenraad kijken op welke wijze deze het bestuur gevraagd en ongevraagd kan adviseren over alles wat met de zorg aan onze cliënten te maken heeft.
  • We willen vroegtijdig aan de slag met de landelijke vragenlijst om de cliënttevredenheid te meten, zodat de uitkomsten bekend zullen zijn voordat we in het najaar gaan evalueren en ons met plannen en begroting gaan richten op 2026. We willen toewerken naar een respons van 30% op de vragenlijst.
  • We zullen de klachtenregeling actief onder de aandacht brengen.
  • We zetten in op uitbreiding van onze contracten met financiers in de Zvw en Wlz.
  • We zetten in op verdere implementatie van de AVG o.a. door aanstelling van een Functionaris Gegevensbescherming.
  • We zetten in op uitbreiding van de inzet van hulmiddelen en zorgtechnologie.

Leden

  • We gaan in samenwerking met de leden een leden tevredenheidsonderzoek uitvoeren. Wat gaat goed en wat kan beter. Wat kan de toegevoegde waarde van De Zorgprofessional zijn voor het individuele lid en als belangenbehartiger van de totale groep zzp’ers in de zorg? We streven hierbij naar een respons van 70% op de vragenlijst.
  • We zetten de bijeenkomsten voor leden die gecontracteerde zorg bieden voort (regiobijeenkomsten en het wijkverpleegkundig overleg).

Daarnaast oriënteren we ons op themabijeenkomsten in breder verband.

  • We kijken of we mogelijk scholing kunnen faciliteren.
  • We zetten in op uitbreiding van onze contracten met financiers in de Zvw en Wlz.
  • We gaan door met sturing op doelmatigheid, we willen van gemiddeld 19 uur per cliënt per maand naar 15 uur per cliënt per maand. De leden worden ieder kwartaal geïnformeerd over de doelmatigheidscijfers.
  • We gaan door met audits op rechtmatige zorg en declaraties.
  • Waar ruimte is willen we aandacht geven aan het thema ‘verantwoord ondernemerschap’.